Blogi – skuteczne sposoby reklamy

0
321

Dzienniki internetowe popularnie zwane blogami, stały się w ostatnich latach jedną z najpopularniejszych form obecności w Internecie przez zwykłych użytkowników jak i profesjonalistów. Blogi zakładają politycy, którzy w luźniejszej niż na co dzień formie tłumaczą wyborcom posunięcia swojej partii. Tą formę publikowania upodobali sobie również ludzie bardzo młodzi, którzy używają ich do pisania o pierwszych sukcesach i rozczarowań, czy też podejmują próby literackie. Specyficzną formą bloga są videoblogi i fotoblogi, gdzie narzędziem ekspresji jest obraz. Tyle teorii.

W pewnym momencie gdy nasz blog uzyskał już satysfakcjonujący wygląd i treść, przychodzi pora na poinformowanie o tym świata. Jak znaleźć skuteczne sposoby reklamy? Przede wszystkim warto wychować sobie rzeszę stałych czytelników. Warto wymienić się linkami z blogami o podobnej tematyce. Niemal wszystkie serwisy blogerskie umożliwiają opublikowanie linków do zaprzyjaźnionych stron. Można też dodać kanał RSS bloga do różnych powstałych w tym celu katalogów. Skorzystajmy z tej okazji, a ruch na naszej witrynie z pewnością się zwiększy.

Jeżeli udało nam się odkryć pewną istotną informację, opublikowaliśmy kurs, dzięki któremu czytelnik nauczy się nowych rzeczy lub zrobiliśmy zabawne zdjęcie, dobrym miejscem na podzielenie się tą informacją będzie portal wykop.pl. Jeżeli nasza propozycja spodoba się ludziom, możemy liczyć nawet na kilkadziesiąt tysięcy gości. Warto również dać użytkownikom możliwość dodania naszego bloga do swoich profili na facebooku, gronie czy twitterze. Wszystkie te serwisy oferują taką możliwość. Wystarczy wkleić odpowiedni skrypt w kod bloga.

Istnieją również możliwości komercyjnego reklamy swojego bloga. Jedną z metod jest skorzystanie z programu Google AdWords. Jest to jednak przedsięwzięcie żmudne, drogie i nieefektywne – tą formę reklamy można polecić firmom, a nie blogerom.

Należy pamiętać, że aby reklama była efektywna i skuteczna musimy mieć najzwyczajniej w świecie ciekawego bloga – to coś, co zainteresuje internautów. Nawet najsilniej reklamowana strona nie zdobędzie fanów, jeśli nie dostarcza ciekawej treści.